Årsmöte 2019

24 MAR 2019 18:57
Sällskapet har haft årsmöte
  • Skapad: 24 MAR 2019 18:57

Fr.v. mötesordföranden Tord Gustafsson, mötessekreteraren Solveig Sundequist samt Sällskapets omvalde ordförande Stig “Stickan” Carlsson.

Sällskapets årsmöte ägde rum i det Idrottshistoriska Muséet på Billingehus under stadgeenliga former. Som ordförande respektive sekreterare för mötet valdes Tord Gustafsson och Solveig Sundequist. Med sådana välmeriterade organisationsledare inses lätt att mötesförhandlingarna löpte friktionsfritt.

Verksamhetsberättelsen innehöll punkter som förnyelse av muséets samlingar, en synnerligen populär studieresa, visningar av muséet samt deltagande i diverse arrangemang anordnade av kommunens Fritidsavdelning och andra. Sällskapet deltog även i premiäromgången av tävlingen i Idrottskunskap anordnad av Westgöta Idrottshistoriska Sällskap.
Ekonomin är stabil och planerna för det kommande året innehåller ytterligare förbättringar av muséet, närvaro vid diverse idrottsarrangemang i Skövde, ett lokalt arrangemang i Idrottskunskap mellan kunniga personer från de olika klubbarna i staden samt en vidareutveckling av hemsidan för att kunna presentera delar av muséets samlingar digitalt samt knyta kontakter med de olika skövdeklubbarnas historiska hemsidespresentationer.
Sällskapets förmåga att uppmärksammas i Skövde ska förbättras. Mötet gästades av Roland Gustafsson, ordförande i Westgöta Idrottshistoriska Sällskap.
Val: Omval som ordförande – Stig Carlsson, styrelseledamöter – omval av Solveig Sundequist och Inga-Britt Gustafsson, nyval av Leif Adolfsson. Kvarstående styrelseledamöter – Bengt Säll, Urban Brumm, Roger Mohlén. Tidigare vald Hedersordförande – Börje Weiler.  Styrelsesuppleanter – Bengt Arne Johansson, Kjell-Åke Magnusson, Nils Larsson. Revisorer -  Gunnar Sandsten och Håkan Andrén med Peter Karlsson som suppleant. Valberedning – Nils Larsson, Bengt Säll, Margareta Wetterberg.
Skribent: Urban Brumm
Epost: This is a mailto link

Besök sedan170710

Postadress: